Sider

søndag 5. juni 2011

Kyllingburger med "auberginebrød", båtpoteter og tomatdressing.

Dette trenger du til 4 posj:

- 6 nypoteter
- urter etter smak og behag
- olivenolje
- salt & pepper

* Vask potetene og skjær i båter, ringle over god olje, salt, pepper og de urtene du måtte ha. Stekes i ovnen i 30-40 min på 200 grader.

- 4 kyllingfileèr
- valgfri marinade(jeg blandet balsamico, olivenolje,
- knust hvitløk, salt, pepper, oregano og persille
* Del filetene på langs i to, la de trekke litt i marinade, stek dem på begge sider. La de hvile under folie på et fat.  

- 2 auberginer (evnt hambugerbrød til de som ønsker det.)
- salt & pepper
- olivenolje
* Del auberginene i tykke skiver, strø salt på og la de ligge under press i ca 20 min for å drive ut bitterheten og væske før steking. Salte og pepre, stekes på middels varme i ca 3 min på hver side.



Tilbehør:
Tomatsalat


Ta 8-10 store tomater (eller en kurv cocktailtomater som jeg hadde og elsker) og fjern innmaten og del så tomatkjøttet i biter. Ha dette i en stor bolle. Ha i 2 fedd finhakket hvitløk, 1 finhakket rød chili, litt salt, 2-3 ss rødvinseddik og en boks med Hellmanns majones (ca 6-7 ss) 
Oppskriften MÅTTE jeg bare prøve etter å ha funnet den her:
Lovley <3


















Øvrig tilbehør til en burger er så mangt, men her er noen forslag:
Salat, rødløk, tomat, agurk...hva din gane måtte behage.



Kos deg med en sunt og deilig måltid :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar