Sider

torsdag 2. juni 2011

Rabarbrakake


Årets første rababra er sur men god allikevel..
Jeg gav ungene i dag noe jeg selv har sterke bardomsminner fra,
nemlig rabarbra og en kopp med sukker å dyppe i.

La meg si det sånn, at det ble med denne ene gangen for disse småfolka ;-)
Men rabarbrakake derimot, den fikk bein å gå på.

Oppskriften fant jeg hos en annen matblogger:

...og jeg lot meg rive med, og DET er jeg glad for.
"Nabokona" spiste 5 stykker, og ville forsatt ha mer!


ÅRETS RABARBRAGLEDE
Dette trenger du:

3 egg
2 dl sukker
165 g smeltet smør
1 1/2 dl melk
4 1/2 dl mel
ca 400 g renset rabarbra
2 ss rårørsukker
2 ts kanel



 Mmmmmmmmmmmmm.....

        


Slik gjør du:

Pisk egg og sukker til eggedosis.
Bland inn melk, siktet mel og smeltet smør,
vend forsiktig inn med en slikkepott.

Skrell rabarbra.
Bruker du de første spede vårrabarbraene
er det ikke nødvedig å skrelle.
Del i tynne skiver som du vender i en blanding av sukker,
rårørsukker og kanel. La ligge noen minutter.
Hell røren i en smurt og melstrødd form, legg rabarbrabitene på toppen,
de synker gjerne ned under steking.


God smaksopplevelse :-)

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar