Sider

onsdag 23. mars 2011

En ny verden har åpnet seg for en "enkel husmor...."

Dette er neppe den nye "smårutete"..... men målet mitt er å bruke dette som en slags oppskriftsbase for gode oppskrifter og matråd.
Jeg er mat & helselærer på en barneskole og stortrives i den rollen, og digger det faktum at jeg kan lære elevene mine å blande eget "tacokrydder", la dem få lukte og smake på friske urter, og åpne sansene deres.
Det er en fantastisk god følelse når de takker for at jeg lærte dem å like ting de aldri før hadde tort å smake på. Og alle gode innspill mottas med takk. Jeg ønsker at vi alle kan dele gode ideèr for hjemmebruk eller skolebruk. Det er nok mange som sitter på en hel del gode eksempler på "en liten persilledusk"

Forøvrig er mine egne barn der hvor de av og til ber om å få "normal" mat ;-) hehehe...........ja noen må jo teste alt det rare jeg serverer. Med det sagt skal det komme mere her for dem som er interessert, og bedre blir det når jeg lærer meg å bruke disse sidene mere effektivt. Jeg føler meg litt som elefanten på glassmagasinet foreløpig :-) Men den som intet våger, intet vinner.

"Bananer i sjokoladepysjamas"

Oppskriften er hentet fra den SMUKKE dansk kokebok:
KRUTUGLER & KANELSNEGLER
 jeg fikk av en hjertevenn, og jeg simpelten elsker den.
Gjør som følger:

*Smelt sjokolade etter smak og behag
*del bananer i to på tvers (eller kjøp minibananer)
*stikk et halv grillspyd i den tykke enden
*dypp bananene i sjokolade
*rull den i ønsket strøssel som kokos, farget, krokan eller annet
*legg bananene på bakepapir i en plastboks som tåler fryseren
*frys dem min et par timer før den severes nærmeste "sjesne" småfolk
NYT!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar