Sider

torsdag 10. mars 2011

Magical Notre Dame


Jeg har alltid vært fascinert av arkitektur,
inkludert katedraler og kirkebygg.
Jeg er ikke religiøs, men er over snittet interessert i religion fra et kunstnerisk og historisk perspektiv,
for ikke å snakke om fra et filosofisk perspektiv.
Når jeg er ute å reiser er jeg derfor veldig interresert i å se de ulike katedralene verden har by på,
 og her er det mye å se på.
Det er jo dette som er kunstens vugge! 

Den siste jeg besøkte var Notre Dame i Paris.
Vi var så heldige å få den utrolige muligheten til å overvære nyttårsmesse der i fjor,
og det ble en magisk og nær ubeskrivelig opplevelse.
Jeg ble trollbundet av det magiske
samspillet mellom lys og skygger.
Sett på rolig musikk, demp lyset og dra på en reise...































....et ord: MAGISK!

2 kommentarer:

  1. Fantastiske bilder av mektig katedral.
    Hilsen Bjørg i Skien

    SvarSlett
  2. Heisann Bjørg :-)

    Så hyggelig en hilsen!!
    Ja, dette var et sted jeg kunnet gått rundt i dagevis og oppdaget nye detaljer...
    Ett ord: MAGISK!! Har du vært der selv?
    Jeg setter stor pris på hilsnen :-))
    Ha en lun søndag.
    Mvh Therese

    SvarSlett