Sider

onsdag 30. mars 2011

Müsli til mor!

Av alle steder så har jeg funnet denne oppskriften i ALLERS,
og det i seg selv er morsomt, for jeg har aldri kjøpt det bladet før. Men alt som handler om mat er av min interesse, så når denne fristende blandingen lyste mot meg i butikken klarte jeg slettes ikke å motstå. Jeg KJØPTE Allers for aller aller første gang :-) hihihi... Og i disse lavkarbo tider faller den nok i smak hos mange,selv elsker jeg yoghurt, og denne var rett og slett DIGG! 


Fra Allers

Slik gjør du:

1) Sett på ovnen på 200 grader

2) Bland sammen følgende:
- 1 dl grovhakkede valnøtter (eller hasselnøtt/ mandler)
- 1 dl sesamfrø
- 1 dl solsikkekjerner
- linfrø
- 1/2 kokosflak
- 1/2 dl rapsolje
- 1 dl vann
- salt (kan sløyfes)





*strø alt ut i en bakepapirkledd langpanne,
og rist det i ca 15 min
(jeg hadde det inne i litt over 20min)



Følg godt med slik at det ikke brenner seg fast.

Avkjøl helt og oppbevar i en tett plastboks.

Nytes over en skål med naturell yoghurt,
hell litt flytende honning over det hele
 og et lite dryss med kanel <3




     
Nam!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar