Sider

lørdag 14. mai 2011

Jacob & Gabriel


Gourmet er ikke noe vi er bortskjemt på i Porsgrunn/Skiens området,
men endelig har noen tatt skjeen i en egen hånd og gjort noe med det.
Jacob & Gabriel er en ganske så nyetablert restaurant som kaller seg "Folkegourmet"
Og det ER gourmet.

Min kjære og jeg besøkte restautranten i går kveld,
og møtte ei særdeles hyggelig og informativ serviør.
Vi ble loset gjennom meny, valg og tatt hånd om på beste mulige måte.
Dette ble vi presentert for, og valgte:

ukens meny -

terrin av gris fra hjembu gård, med safran- og eplechutney og frisk salat

indrefilet av hjort med bringebærgastrique, nøtter, tørkede bær, brunt smør, nykål, jordskokkpuré og trøffelpuré

limeparfait med jordbærgazpacho og vårlig salat

Desserten som bestod av en smakseksplosjon av søtt & syrlig.

Les mer på deres egen nettside:
3 retter 390,-

Dommen er: Mmmmmmmmmmmmmmmm.....jeg vil ha MER!!!
Vi ble overrasket med en varm skogsoppsuppe med trøfelskum
for å kickstarte smakene.
Samt nybakt brød med diverese urtesmør, trøffelsalt m.m,
deretter en forrett bestående av gode, myke smaker og bobler til,
en hjortefilet som nærmest smeltet på tungen og en dessert som er en dronning verdig.
Ja, dette vil jeg ha mer av!!

Jeg beklager kvaliteten på bildet,
men det er tatt med et dårlig mobilkamera.
Jeg valgte å ha fokus på å nyte opplevelsen denne kvelden
og tok derfor ikke med Nikonen min,
for da hadde maten blitt kald før jeg ble ferdig å knipse ;-)

Jeg gir dere bare en smak av vår avslutning,
med en sterk anmodning om å ta en tur hit.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar